torsdag den 14. august 2014

Forsvundet

Anmeldelse af Forsvundet - Af Lisa Gardner


Forsvundet er en enkeltstående krimi fra denne fantastiske forfatter. Jeg har tidligere læst: Alene og Skjult med stor fornøjelse.

Hvor de to andre har samme persongalleri og en del fælles historier, er denne bog enkeltstående, den er velskrevet, levende og yderst realistisk. Det tog mig lige et par sider at
komme ind i universet, men SÅ var jeg der sandelig også :)

I denne krimi følger vi primært den bortførte Lorraine, og hendes mand, den tidligere FBI agent, historien vesksler primært mellem de to, og de virker utrolig godt, både på handlingen og på spændingen. Vi er helt inde under huden på dem begge, og der er fuld valuta på den psykologiske del, som Gardner mestrer så godt.  De øvrige i persongalleriet er alle levende og yderst realistiske, denne krimi rummer både alkoholisme, angst, svigt, desperation, 
og et grumt billede af hvordan en lille anbragt dreng bliver behandlet - 
det er stærk læsning ved siden af selve krimidelen.

Politites arbejde er levende og for det meste realistisk, der er nogle smuttere, som fordi de er så få, desværre stikker ud i en ellers perfekt krimi. Men ingen lette eller hovsa løsninger, ingen overspringshandlinger og frem for alt levende politifolk, der kan samarbejde - skønt

Plottet holder hele vejen, jeg troede flere gange, at jeg havde løst gåden, men jeg blev overrasket da den endelig blev rullet ud. Spændingen var som sagt på højt niveau, det er virkelig noget Gardner mestrer.

Alt i alt en rigtig god krimi, der skal havde de varmeste anbefalinger - præcis som hendes to andre krimier, de fortjener et langt større publikum - jeg håber og tror det kommer :)


Lisa Gardners øvrige krimier:

Alene

Skjult

Ingen kommentarer:

Send en kommentar