onsdag den 19. november 2014

Bogstole - holdere

Test af bogstole:

Som storforbruger af bøger fik jeg massive problemer med min nakke og specielt 
min venstre arm og hånd. Bøger kan heldigvis være store og tunge, men det
gik hen og blev et reelt problem for mig. Jeg fandt derfor med stor glæde
bogstolen for flere år siden. Der kom en anden model på markedet, billigere
og i et lidt andet design, den er så testet på lige vilkår med min oprindelige
og her kommer så resultatet:

The Bookseat pris ca. 299 kr.:


The Bookseat er min oprindelige bogstol. Den har fulgt mig gennem de sidste 
år, både i Danmark og rundt om på kontinenterne - den er så afgjort min bedste
læseven.  Udover at jeg læser mange bøger, har jeg skader på ryg og nakke efter
en færdselsulykke, så gode råd var dyre: Stop læsningen eller find en holder.
Det gjorde jeg, men da der kom en ny på markedet måtte den jo også undersøges.




Jeg bruger bogstolen til både iPad og alle slags bøger, jeg bruger den
i haven, i sofaen, i køkkenet under madlavning, i stolen og i sengen om aftenen, den kan stå på alle underlag incl. i skødet da kuglerne inde i stolen kan formes som læseren ønsker. 
The Bookseat er lavet af ruskind, den er behagelig
at have med at gøre, kan tørres af og børstes, men mister farven og 
bliver slidt efterhånden som den bruges. Plastic holderen forrest gør det 
muligt at læse hele siden, uden at skulle flytte noget fra læsefeltet. 

OG er lille fif, hvis du ikke vil købe ny: Når den er ved at være flad, så giv den nyt liv: Køb en pose små Krøyerkugler hos din hobby eller stofforretning og fyld efter - den bliver så god som ny. Brug en clips til at lyne bagsiden op og fyld kuglerne i. 



Bogholderen fra Bog & Ide pris ca. 199 kr.:


Denne bogholder er en del større end bookseat. Helt store bøger står en lille smule 
bedre i denne holder. Desværre kan den ikke holde andet end hardback bøger og
iPad. Jeg har utallige gange kæmpet med hæftede bøger og paperbacks, men de
folder sammen under læsningen, da elastikken ikke evner at holde bogen åben.
Elastikken er også generende når man læser, idet den skal fjernes fra læsefeltet
når man når de steder på siderne. Denne bogholder er lavet i et lækkert materiale,
der er virkelig nemt at rengøre, det er nok det største plus ved den. Inde i holderen
er en form for skum, der kan formes efter underlaget. Desværre er den ikke nem
at få til at stå på lidt ujævne flader, så den kræver ofte en ekstra "holde-hånd" 
som jo var den, læseren skulle undgå. 



Resultatet af mange måneders test er: The Bookseat er en klar vinder, den holder 
meget bedre på alle slags bøger og på alle underlag. Den er lettere at "betjene"
og trods minusset på materialet, og den lidt højere pris på Bookseat, er den trods alt en langt bedre investering. Jeg er sikker på den også vil blive din ven for livet.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar