torsdag den 31. december 2015

2015 i ord og litteratur

Her på årets sidste dag er det blevet tid til at ønske jer alle et rigtig godt nytår
 - gøre status over det forgange år og se frem mod det kommende.


2015 har været året, hvor denne blog for alvor har skulle stå på egne ben, jeg kastede den op i luften uden at vide om den ville lande i hel stand - men det gjorde den. Jeg har fået mange nye samarbejdspartnere og både forlag og forfattere skal herigennem have en stor
tak for et super godt samarbejde. I læsere har også holdt mig til ilden, hvad enten vi har været enige eller uenige i den læste litteratur, er jeg blevet holdt til ilden, og har haft mange gode diskussioner gennem året - Tak for det.

2015 har været et travlt men rigtig godt læse-år for mig, jeg har haft utrolig mange gode læseoplevelser, i stil med sidste år, vil jeg fremhæve nogle stykker i vilkårlig rækkefølge:

Dansk litteratur:

Frø af Mads Nygaard Læs mere her 

Hvor intet bryder vinden af Leonora Christina Skov Læs mere her

Lykkeridder af Lars Damkær Læs mere her

Velkommen til mit mareridt af Susanne Staun Læs mere her

Planen af Morten Pape Læs mere her


Udenlandsk litteratur:


Shotgun Lovesongs af Nicolas Butler Læs mere her

Elizabeth er forsvundet af Emma Healy Læs mere her

Americannah af Chimamanda Ngozi Adichie Læs mere her

Lad mig tage din hånd af Tove Alsterdal Læs mere her

Syv satans lange dage af Jonathan Trooper Læs mere her

Men udover de ti ovenstående, har jeg som sagt, haft utrolig mange gode oplevelser, så valget var svært, og bør ikke udelukke de mange andre. Med andre ord: 2015 har budt på stor mangfoldighed, der har været noget for enhver smag og læser - og lur mig, om ikke 2016 bliver endnu et bragende godt år her i litteraturens verden. 

Jeg glæder mig til alt det 2016 byder på, kendte og ukendte forfattere, jeg glæder mig til at dele det kommende års litterære oplevelser med dig - og frem for alt: høre din mening.

Rigtig godt nytår til jer alle og på gensyn i 2016. 

© Bognørden




Ingen kommentarer:

Send en kommentar